Benvinguts/des

 Benvinguts/des



Hola, em presento.

Em dic (i em diuen) Marc. 

M'ha vingut de gust compartir amb altres persones tot de coses que em criden l'atenció i que em semblen interessants. 

El mitjà que he escollit per comunicar-me, expressar-me i fer-ne difusió és el blog digital.

Els que ja em coneixeu sabeu que retiro més cap a lo tradicional. Sóc més de paper, llapissos i bolígraf, per dir-ho d'alguna manera. I no és pas perquè sigui d'una generació antiga i poc moderna (vaig néixer un any abans dels olímpics de Barcelona 92). Sinó que, senzillament, prefereixo allò artesà i fet a mà, amb olor de casa. Sóc més de clàssics, dels que els agrada anar a l'origen i gratar el fons dels assumptes, així com encarar la vida com si d'un relat es tractés, si em deixeu escollir, des d'un fort punt romàntic. El format carta és el meu preferit tot i que per aquest propòsit que us comento he pensat que no era el més adequat. 

"Ei, tecnologia tio, que estem al segle XXI!". Així és. El blog digital és pràctic, ràpid i arriba a molta gent. Penso que combina imatge i text de manera ordenada i amb una estètica agradable. Els menús laterals permeten localitzar i explorar amb facilitat allò que es busca. A més, puc parlar i interactuar amb més persones que el segueixin. Més que merament donar informació unidireccional de locutor a interlocutor convida a la conversa i a la participació de les dues parts. Això sí que és comunicació i no el que presumeixen alguns mitjans. Doncs això, que ho considero una eina útil. 

Ja sé que ara es porta més aplicacions com el Tik Tok o Instagram. El temps és or! Però no m'acaben de convèncer. M'estressen per la seva inmediatesa i velocitat frenètica, tant característics del camp de la publicitat. Rapten la nostra atenció, ens fan divagar cap aquí i cap allà, lluny de casa i, per desgràcia, alguns no saben com retornar-hi. Coneixeu el conte de Hansel i Gretel? Tot plegat ho considero abús d'informació. Sóc més de posar-me còmode i esplaiar-me utilitzant tantes paraules com facin falta. I que cada lector les paeixi al seu ritme. No hi ha res com col•locar en el millor sofà de casa les tant estimades pauses i silencis. I és que sense elles, no podríem comprendre els missatges. 

I per què Cal Foro? Per dues raons. La primera perquè és el nom que la gent del poble coneix la casa on visc. I la segona perquè pels clàssics grecs i romans "Foro" o "Forum" és l'espai destinat a expressar allò que volem que TOTA la tribu sàpiga i n'estigui al cas. És com treure el cap per la finestra i cridar als 4 vents la nostra versió personal del que passa al Món. 

Espero que el gaudiu i que us serveixi. A mi, em va molt bé per ordenar-me i estructurar amb paraules les idees que em volten pel cap.

També per conèixer persones que perceben les coses d'una altra manera, des d'altres terrasses existencials. Mapes i més mapes del món. Siusplau, si us ve de gust, no us freneu. Parlem.

Gràcies per ser-hi. Sigueu benvinguts/des.


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Una mà de mans

El mite del Colós dels Apenins